Saturday, February 12, 2011

Musim panas 2011 bermula

ada rasa macam tinggal kat gurun je. hehehe

hari ni mula terasa bahang kepanasan. air paip untuk mandi pagi pun dah tak terasa sejuk macam musim hujan hari tu. kalau minggu lepas, air paip still rasa sejuk waktu pagi, bila nak tadah kepala kat air pun rasa cam nak tak nak je,tapi kalau tak basuh kepala mana best, mesti mengantuk tak hilang kan.
pagi kelmarin pun dah nampak tanda-tandanya. selalunya bila tiba musim panas, pagi grenti ada kabus. harap sangat yang musim panas kali ni tak seteruk tahun lepas. tahun lepas 2010, air perigi kat rumah nenek aku pun hampir-hampir nak kering. Oh ye, kawan aku kat Penang pun ada cakap tadi yang kat sana pun dah panas terik semacam, sampai dia malas nak keluar jejalan.
memang teruk kemarau tahun lepas. aku masa tu ada kat Nilai pun terasa jugak, ye lah bila kena catu air mandi. terpaksa aku balik kampung tercinta aku yang amat jarang ada problem air. hehehe mana lagi kalau tak kat bangi tercinta.
Panas yang terasa sekarang ni, membuatkan aku lagi suka tido pakai baju lengan pendek je. Kalau tak baju rasmi tidur aku grenti la baju lengan panjang. Musim hujan ari tu, tak perlu pasang kipas n pakai comforter lagi. Dah tiba musim panas ni, grenti la hidup dengan kipas je. Tu pun still rasa berbahang. Sama-sama doakan yang panas kali ni tak teruk. Tak sanggup aku kena catu air lagi. Tapi kan ke rumah aku ni ada air telaga, so gerenti la no problem even musim kemarau. Kat belakang rumah tu siap ada sungai lagi. hehehehe

No comments: