Monday, January 5, 2009

ma'al hijrah: 1430 hijrah

Tahun baru, 2009. aku lambat post la, bukan apa. Aku bukan sambut sangat tahun baru nih. Aku baru sambut ma’al hijrah 29hb 12 2008 baru nih. Hmm tahun Islam, banyak la gak aku wat New year’s resolution hari tu dah masuk tahun 1430 hijrah dah kita nih kan. Nak tau ke apa aku punya harapan 1430 hijrah? Hahaha boleh blah...

Tapi ada la aku punya impian nak turunkan berat badan aku yang dah mencapai tahap overweight dah bukan lagi marginally overwight. Memang dah besaq gedabak dah aku nih ye.

Selain tu aku ada la wish nak tunaikan impian aku nak simpan duit. Bukan tuk wat kawen tapi .... ada lah secret..hehehe. but memang bukan tuk kawen la coz aku balak pun aku takdak lagi la. Still single mingle ding dong bell hahaha. Tapi untuk tunaikan impian (apa yang aku nak wat gan duit banyak nih) aku nih ambik masa gak la nak maybe dalam 2 tahun gak la. But aku betul-betul harap aku dapat tunaikan impian aku sebelum mak and ayah aku makin tua. Grenti sesetengah dari korang boleh agak apa aku nak wat dengan duit yang aku simpan kan..kan..

Ayah aku jenis cerewet la sikit kalau aku nak bagi hadiah kat dia nih. Mak aku lak jenis tak kisah as long as aku bagi dalam bentuk barang ok la tuk dia. Kalau aku bagi duit, ha ada la dia beli sikit barang untuk aku. Untuk aku nampak lebih perempuan coz aku nih jenis brutal la sikit, asik le nak bantai t-shirt je. So better aku bagi yang hadiah yang diaorang dah tak leh tukar.

No comments: