Sunday, April 15, 2012

Dikau pergi jua..

Ececeh tajuk cam lirik lagu je ya.
Why?
Dikau (ayah) pergi jua...
Ayah saya dah takde. Saya dah jadi anak yatim.
Arwah ayah saya meninggal hari rabu lepas, pukul 12 tengahari sebab sakit jantung di Bukit Abal, Selising, Pasir Putih. Masa tengah buat kerja.
Pipi arwah tercalar, dan dahi luka sebab jatuh.
Arwah ayah meninggal dengan senyuman dibibir...tenang...sebak memang ada, tapi saya senang hati bila tengok wajah tersenyum arwah ayah saya. Wajah tidur ayah saya yang biasa saya tengok memang berbeza dengan wajah ayah masa ayah dah meninggal, memang bibir dia tersenyum dan nampak tenang.
Sempat cium arwah ayah kat hospital dan masa jenazah tiba dirumah.
Dikebumikan pukul 9.30 malam selepas solat isyak.
Solat jenazah dibuat sebanyak 5kali; 3 kali di madrasah, 2 kali di kubur. Alhamdulillah ramai yang datang untuk solat jenazah ayah saya, penghormatan terakhir...
Semua adik-beradik berkumpul, sempat sampai semua pukul 6petang. Adik arwah ayah pun sempat tiba dari KL.
Nenek(emak ayah saya) menangis sebab memang tak sangka, dia yang dah tua, tapi ayah saya yang pergi dulu.

Tolong doakan arwah ayah saya, ya. Al-fatihah untuk ayah saya....
Saya sayang ayah saya.

8 comments:

Ad_dEen said...

assalamualaikum..
takziah buat miss yong dan keluarga...
al-fatihah utk arwah ayah miss yong...amin~
tabahlah miss yong menghadapinya...
kerana ALLAH lebih menyayangi dia melebihi kasih sayang ahli keluarganya..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

patutlah yong sepi lama rupanyer kehilangan org yg paling di sygi...takziah buat yong & family dari DIA kiter datang kepada DIA kiter kembali ...alhamdulliah arwah dah selamat semoga roh arwah di tempatkan di kalangan org² yg soleh inshallah...be stong yer yong....hugs ketat²

Ehem said...

assalamualaikum yong.

salam takziah buat yong and family.
be strong. :'(
semoga roh arwah diletakkan di sisi yang terpilih. InshaAllah. aminn.

Yong said...

Thanks Ad_deen, ayu dan arsha. Sama-sama kita doakan seluruh umat islam berada di tempat sisi Allah s.w.t.
Lama tak post apa-apa, macam hilang tenaga pulak nak menaip. but don't worry, i'm fine. cuma take time nak settle suma benda. Sorry lama tak menjenguk blog u all.
Love you all...thanks sebab sokong yong.

Yong said...
This comment has been removed by the author.
Atty Ismail said...

Takziah

Anonymous said...

huhu..lama sy x jengah belog yong.. maaf sy x tahu pasal berita ni.. al-fatihah utk ayah yong... semoga yong mjadi harta paling berharga buat ayah yong dgn mendoakannya setiap hari. :)

Yong said...

Atty Ismail - terima kasih atty (^_^)
Athirah Rosli - terima kasih athirah, insyaAllah. Paham2, mmg busy kan. thanks sebab sudi jenguk sini lagi.(^_^)