Sunday, October 19, 2008

Kisah aku dan laptop aku


Melekat lagi aku kat rumah nih. Semangat yang kuat untuk melepak kat KLCC terbantut coz hari nih rumah sebelah ada kenduri kahwin anak angkat dia. Rezeki jangan ditolak musuh jangan dicari, jadi aku mengikut pepatah ni la. Malas nak cari musuh dan dalam nak save duit nih better aku makan free je kat sebelah rumah. Sambil menanti masa untuk makan tengahari kat rumah sebelah, aku menghabiskan masa aku kat depan laptop (lagiii!!). Apa lagi yang aku boleh buat selain mengadap laptop aku nih. Sampai kawan aku kata aku nih memang parah coz takleh berpisah gan laptop aku. Asal lepas mandi and breakfast, aku terus on laptop aku and mengadap macam tak hingat dunia dah. Memang parah kan?? Tapi itu lah seorang aku kalo korang nak kenal. Bagi aku pula, perangai macam aku nih biasa je la coz ramai lagi kengkawan aku yang lebih parah dari aku.

Mesti ramai tertanya apa yang dibuat oleh orang-orang yang sespesis gan aku nih kan? Hmm kalo korang tanya aku, aku akan jawab yang dalam laptop aku nih ada macam-macam yang mampu menarik minat aku untuk terus membuang masa yang ada depan laptop nih apatah lagi apabila ada internet, lagi lah aku ralit (lagi layan/kusyuk sampai tak hingat dunia la). Korang nak tahu apa ada dalam laptop aku tak? Dalam laptop nih ada lagu yang aku suka la cam lagu Groove Coverage, Jem, Bewitched, Ella, Enya dan banyak la lagi. Lagi apa yang ada? Ada novel kegemaran aku la terutamanya Harry Potter dalam bentuk PDF. Novel nih aku selalu la ulang. Tapi korang jangan risau aku pun ada yang hard copy gak selain PDF ni. Tetapi semua buku Harry Potter aku ada kat kampung. Novel Cik Aini pun ada gak aku copy nih (jangan la marah Aini ye, hehehe) Don’t worry, kalo hang publishkan novel tu nanti aku comfirm beli punya, kalo boleh nak yang ada tandatangan hang lagi lah. Kenapa aku copy novel nih? Hmm sebab dia best and takut la time aku nak ulang baca novel nih, internet takdak pulak, kang jadi satu hal la pulak aku kempunan. Selain tu aku pun ada novel PDF Danielle Steel and Jean Webster gak. Novel melayu takdak bentuk PDF nih so aku tak dapat nak cari novel lain la bagi novel melayu. Orang Melayu nih aku rasa sedikit malas and tak suka sangat benda canggih cam gini. Tapi bukan aku dan geng-geng kaki komputer yang lain yang suka berkongsi benda yang dia minat dengan suma orang.

Apa lagi yang ada selain ni suma? Ada lagi, ada games yang best la jugak cam Tumblebugs, Luxor, pikachu pun ada. Video pun ada dalam laptop nih, cerita bersiri jepun tajuk hanazakari-no-kimi-tachi and citer korea Save the last dance.

So kesimpulannya cerita ini adalah laptop or computer orang cam aku nih (memang kaki computer) ada macam-macam sebab tu tak leh nak berpisah. Bagi yang ada awek or pakwe tu lagi la dorang siap savekan picture lover masing-masing dalam nih, tapi tak termasuk aku ye coz aku still solo lagi. So sesapa nak tackle aku, aku available huahaha. Ha yang masih study or yang memang kerja dia mengadap laptop pun sama la, grenti la komputer memasing tak leh nak berengang walau sehari gan tuan dia kan..kan..kan..

No comments: