Wednesday, August 5, 2009

UPSI kena serang H1N1, tapi aku still banyak program nak buat looo

Ok now I’m home because UPSI been attacked by H1N1, horeyyyy!!!! (memang pelajar malas loooo.hahaha!!!) not because lazy but huhuhu my hand still hurt. Ahad minggu lepas; 26th July 2009 kan aku kena bedah tangan aku. So baju aku walau baru sampai balik kat UPSI (tu belum lagi jejak kaki pergi kelas) dah menimbun. Aku dok kat rumah taman Nusa tak sampai tiga hari, baju dah banyak. Nak membasuh memang tak mungkin dengan keterbatasan tangan aku ni. So aku himpun semua bawak balik rumah.

Kat rumah pun lagi terbatas, huhuhu. First day kat rumah ok lagi siap drive kereta balik kampung lagiiii. Terer tak aku, drive pakai satu tangan, dah la tangan yang sakit tangan kiri, terpaksa tukar gear dengan tangan kanan. Selamat la jalan lurus.

Second day aku still boleh makan kenduri kat rumah member aku. Tangan aku macam biasa la sejak operate ni nak bermanja saja. Eeee ngada-ngada tul lah. Tapi nak wat macam mana tangan aku, terpaksa la aku layan.

Hari ketiga la pulak, huhuhu aku demam loooo. Risau H1N1 lah coz ari tu aku masuk jumpa nurse suruh tukar pembalut tangan aku ni time budak reramai serbu Pusat Kesihatan nak wat ujian H1N1. lagipun Didi (kawan aku yang satu rumah satu course satu kereta masa hantar dia nak balik kampung) demam tahap panas melampau, sampai cecah 41 darjah celcius beb!!! Kot la dia dah kena effect terawal dari aku yang masuk PK tapi keluar sihat lagi coz dia fragile kot effect hasil pembawakan virus dari aku so dia kena dulu huhuhu.

Tension hidup aku hidup aku hari ni, baru berhajat nak ke library hari ni nak cari bahan assignment, terpaksa tunda la pulak lagipun mak aku suruh jaga anak kesayangan dia yang baru (anak yang mak aku mengasuh looo, sayang mengalahkan sayang aku, dok tarik kain mak aku suruh duduk dengan dia saja budak nih).

Memang sepanjang hari ni aku terbungkus dalam selimut. Nak kasi berpeluh nak suruh kebah demam. Dah ok sikit now. So aku bukan pesakit H1N1 ok!

Hope I am up to go to library tomorrow. Banyak program esok aku rancang ni. Aku nak jenguk Sekolah yang aku ajar 2minggu lebih tu coz students aku asyik la dok miss call and message aku kata rindu kat aku. Nak pegi klinik, nak suruh doctor tengokkan tangan aku yang masih sakit ni, lagipun ubat tahan sakit ari tu dah abis. Nak pergi library nak wat kerja aku yang banyak belum siap ni.

No comments: