Thursday, October 29, 2009

Kecik hatiku..ada orang kata aku bukan kelantanese!@#$%

Memang macam kena smash lah muka aku nih. Kecik ati giler, tak terkata. Ari tu,ahad aku bawak member aku pegi shopping kat Rantau Panjang. Hehehe memang best looo, aku nak cari skirt yang aku minat. So menyinggah la kat tempat kedai jual baju.
Sebelum tu aku dah menyinggah kat kedai yang jual comforter dah, murah giler beb RM40 je siap sedia cadar segala.
Yakin la aku speaking kelantan nih. Fuh bangga jap jadi pemandu pelancong kat member aku.
Sampai la part aku singgah kat kedai makcik nih. Huhuhu aku pun borak-borak jap gan dia. Guna loghat kelantan dah la, habis skill language aku keluarkan nih. Alih-alih dia tanya aku dari mana, aku cakap la aku dari kota bharu, bawak kawan datang shopping. Yang tu ok la lagi. Dia sambung la pulak ayat dia yang membuatkan muka aku nih berubah tak terkata. 'Anok ni buke(bukan) ore( orang) si'ni (sini) ke(kan)?' Terkedu aku, senyap la kejap sebelum aku back up. Aku cakap la aku memang kelantan. Boleh la pulak makcik ni nak berbahas gan aku, dia still nak tegakkan yang aku bukan orang kelate. Cakap aku maybe bukan lahir or dibesarkan di kelantan. Huhuhu. Kecik hati aku. Aku, senyum kat dia and tegaskan aku ni orang kelantan('tok lah, sayo meme ore sini mokcik') aku blah terus. Hilang jap mood shopping aku nih.
Kecik hati giler.huahuahua...

No comments: