Saturday, January 8, 2011

banjir dalam mimpi?

Sambungan entry kat bawah-saja nak banyakkan entry.. ( ^_^”)7 *icon garu/gosok kepala.

tinggi pun kena bah jugak!

Agak-agaknya kat area rumah aku yang memang kawasan tanah tinggi ni banjir jugak ke? Hehehe alamatnya time tu separuh daripada kelantan dah tenggelam kecuali area bukit cam gua musang(area atas bukit) yang tak tenggelam= baru la rumah aku ni banjir(maksudnya area rumah aku ni kawasan tinggi jugak). Hurm tapikan aku pernah mimpi yang kawasan rumah aku ni naik air/banjir ada la paras betis/calf jugak. Dalam mimpi tu best je main air, pastu ada banyak la benda yang dalam sungai tu naik ke darat jugak=ikan hehehe(agak-agak ada tak dolphin, tak ingat dah hehehe).

kapal tarik rumah

Bila aku sedar dari mimpi tu, aku imagine sendiri kalau la banjir tahap tu grenti ada buaya, ular species yang merbahaya kot kena kejar jerung hahaha. Pastu kalau tetiba tengah syok main tu, tetiba aku terberlari kearah tebing sungai yang curam tu? Jatuh dalam sungai yang grenti time tu dalam yang mampu/membolehkan kapal dagang kat selat melaka pun boleh lalu/ kapal titanic ke? Selamat ke aku?bila dibawa arus laju, air yang dalam? Seram sejuk je rasa time aku imagine tu.

best main air-kejar dia!

But on the bright side dalam mimpi tu, aku yang pengemar main air ni memang bermuka happy je dalam mimpi tu sebab rasa cam main kat tepi pantai je(sebab dalam mimpi aku tu, aku tengah berlari-lari gan kawan-kawan aku sebab ombak kecil dari sungai datang) hehehe. Sayang jugak aku terjaga awal, tak tau apa motif mimpi tu or apa konflik dia(yang kalau konflik/klimak dia banjir memang tak menjadi la kat aku sebab konflik banjir bagi aku bukan konflik bagi pengemar main air macam aku ni).

Tapikan, apa makna mimpi tu? Mimpi tu masa aku form 1 kot or form 2 or maybe year 6 tapi aku rasa macam masa aku form 1 je.

Tetiba sentuh topic banjir ni mengingatkan aku pada mimpi tu.

Few other dreams/nightmares that I still can remember. Nanti la aku share lain kali. Termasuk la kisah aku dengan 2 giants. Hehehe. Mimpi ni berulang banyak sangat time aku demam masa aku kecik dulu. Hingga aku darjah 4-demam terakhir aku masa sekolah rendah. Aku jenis payah demam. Dari yang darjah 4 tu, aku tak demam hingga aku form 5. bayangkan lama tak lama sampai aku tak tau macam mana rasa demam. Hingga la aku rasa sejuk terketar-ketar cam duduk atas iceberg kat kutub utara or cam kena kurung dalam peti sejuk, and kawan aku tengok aku. Dia tegur aku kata aku demam, yang time tu aku tak tau pun, yang aku tau mata aku mengantuk tahap tak ingat, dan duduk bawah kipas menyebabkan aku sejuk.

-cara nak hilang kan demam =aku Cuma perlu telan 1biji je ubat.--------

=takut ubat ke?

=>takde lah, cuma tak suka makan ubat je hehehe tak best pahit. kategori apa kah itu? kategori tak suka la kan hehehe,

---------------------. pastu sihat dah. Hahaha

=tu kira jenis antibody kebal jugak la, Cuma perlu 1 ubat je.

=>betul,betul,betul

No comments: