Tuesday, May 5, 2009

bila ayah aku merajuk....

Alomak, huhuhu ayah aku merajuk dah. Dia siap ugut nak hancurkan rumah nih lagi. Huhuhu. Dia kata nak pecahkan dinding rumah nak wat satu bilik tido je tuk dia and mak aku, pastu satu bilik stor je. Kecik hati gan aku la tu sebab aku accept offer yang aku dapat kat Yemen tu.

Pastu lagu mana aku nak ke Yemen nih? Aku dah puas pujuk dah orang tua nih. Hmm kalau dengan mak aku mudah je coz mak aku selalu bagi and setuju je dengan apa aku or abang-abang aku nak. Kalau tak bagi pun, asal pujuk grenti boleh punya. Ayah aku bit hard to convince sikit. Tu la yang payah dengan dia nih.

Nak tau aku ayat apa kat mak and ayah aku suh bagi aku pegi Yemen? Aku cakap la, kat sana gaji lagi mahal, lagi pun bila lagi aku boleh melancong and menjelajah dunia luar sana. Dapat pegi percuma lagi tu, dapat tiket pegi balik 2 kali setahun lagi. Dekat pulak tu gan Mekah, kalau drive kereta just 4 jam je ( aku dah rancang tuk pergi umrah bila kat sana nanti, maybe I could make hajj too, who knows. Hehehe) Boleh wat pahala.

Most important thing, yang menjadi target aku tuk cari duit bebanyak ialah tuk membolehkan aku simpan duit tuk hantar mak and ayah aku pergi haji. Dah lama impian aku nak hantar orang tua aku pergi haji ni. Pastu aku bertambah tekad sejak tahun akhir kat university lagi. Lepas aku tengok ayah aku yang selalu spoiled aku dengan pamper aku gan segala benda yang aku nak dan kesusahan mak aku. Mak aku tak kerja, so tak mungkin la dapat simpan duit tuk pergi haji kalau tak bergantung gan ayah aku kan. Sebagai hadiah buat depa la kan, yang dah banyak susah sebab nak besarkan aku adik beradik. Coz aku tahu, jasa mereka tak dapat aku balas, dan apa yang aku nak bagi tu nilai dia tak sampai sebesar hama jika dibandingkan pengorbanan mak and ayah aku untuk aku and adik beradik. I love you mak and ayah.....

Please....restuilah pemergian anak kesayanganmu ini (perasan la pulak anak kesayangan) hmm tuk ayah aku la, memang dia lebihkan aku dalam banyak benda. So memang aku anak kesayangan dia la kan sebab aku anak perempuan tunggal. Tuk mak aku pulak, dia lebih adil dengan adik beradik aku.

Please kengkawan bagi aku idea... hmmm patut ke aku jadi anak derhaka? macam mana nak pujuk ayah aku ni? aku tak nak jadi anak derhaka...huhuhuhu

No comments: