Friday, July 17, 2009

Baju Kurung favorite aku kena curi dek orang!@#$ sakit hati, kecik hati dengan pencuri tu!@#$%^

Today, I feel bad. My bad day. Aku tido kejap, take nap lepas class pukul 10. Masa aku sampai rumah, rasanya ada lagi la baju aku kat ampaian, aku tak perasan lak. Aku ada class lagi at 2 o'clock.
Lepas bangun tido, bersiap apa suma. Aku turun bawah, keluar je dari pintu rumah... automatically aku tengok kat ampaian... what I saw? One of my favorite clothes, my favorite lovely, beautiful, comfort baju kurung moden gone. Masa aku hang kat ampaian tu aku dah ada instinct yang baju kurung aku bakal hilang.
Malam masa jemur baju tu dah wat monolog dalaman dah, cam ni bunyinye 'Hmm kat UKM ada orang yang suka ambil baju kurung orang, hmm agak-agak ada jugak ke kat sini, baju ni cantik. Hmm sangkut je lah'. Memang kecik hati gile aku dengan orang yang stole my lovely fav baju kurung tu. Aku pilih sendiri baju kurung tu warna coklat tanah, ayah aku mintak aku ambil blue but aku rasa tanah lagi cantik. Aku beli kain tu kat Nilai, memang sengaja aku minta mak aku wat baju kurung moden dengan kain tu. Hmm tah mana la pergi nye kain aku tu. Hope orang tu just pinjam dan pulangkan semula walaupun hati aku kata aku tak mungkin jumpa baju tu lagi.
Kenapa something we love so much, gone or broken? Semua benda aku sayang akan musnah, hmm ingat jugak kat buku Anak-anak Sidek, aku ada semua siri dia tapi dah kena bantai dek anai-anai. Tu belum kira buku Ujang, Gila-Gila lagi yang mak aku dah bagi kat jiran-jiran aku. Hmm well I really love books, kalau aku ada boyfriend, aku tak nak dia bagi hadiah teddy bear or apa-apa anak patung or bunga, tapi bagi aku buku, coz I really love it, bau kertas bagi aku cukup best, tetiba ingat library UKM yang aku suka dok kat celah-celah rak atau buka buku besar yang bau bukunya lagi kuat.

No comments: