Wednesday, July 15, 2009

Memonteng 15 minit...

Mengantuk tahap siput nak tido aku dibuatnya dok dalam kelas En Liew ni. Hadoi la, nama je mengajar untuk mendidik cikgu-cikgu tapi dia langsung tak mempraktikan apa yang diajar. Ada ke patut dia mengajar sambil duduk dan bercakap dengan mengunakan suara berbual kosong; monotonoes tone. Memang maut aku dibuatnya. Huhuhu aku memang lupa dia yang mengajar subjek ni. Kalau la aku ingat bawa novel ke apa-apa buku, boleh aku baca. Jelous aku dengan Didi coz dia bawa novel. Memang malang la. Bosan tahap apa tah aku nak cakap. Ramai jugak la cikgu-cikgu yang tersengguk-sengguk kat belakang ni,ada yang siap tido gaya ’major-general’ or dalam bahasa kelantan ’mejar genera’ tuk orang yang tido dengan gaya meletakkan kepala atas meja, tetiba je pangkat korang yang cikgu-cikgu ni naik ye. Hehehe.

So mesti korang nak tahu aku buat apa kan. Hehehe, ada je alternative lain. Aku pun apa lagi, dengar celoteh JJ and Ian kat radio Hitz fm lah tuk mencelikkan mata ni. Dengan acara mengenakan orang and orang yang nak tunjuk bakat jadi komentar sukan bola sepak. Hehehe kelako je dengar dorang punya gaya.

Pastu aku main message dengan Miza. Menanyakan mana la tempat avon kat tanjung malim nih. Huhuhu. Dengan mengomen pasal lecturer yang membuatkan aku mengantuk tahap siput babi dah. Tak lupa jugak aku mintak nota dia kot dia ada lagi simpanan nota lama-lama dia. Dia on the way nak ke class dia jugak time tu.

Dah abis gaya dah aku nak stay awake nih, tetiba perut aku berbunyi, hehehe. Lapo’ la pulak. Daripada dengar lecture yang mengantuk nih, aku pecut pegi makan la kan. So jumpa la member baru yang dok melepak sambil nanti class, aku berborak sekejap dengan dia.

What surprise me? Ha aku jumpa awek abang aku la kan. Sepanjang aku kat sini, ni la pertama kali aku jumpa dia, just angkat tangan je even jarak kita orang tak sampai 2 meter pun. Dok berborak dengan member baru aku ni. Dalam 15 minit je aku monteng, makan-makan ni, pastu aku pecut balik pergi class.

Still aku tak tegur awek abang aku ni. Hmm kecik hati aku dengan perangai dia sebenarnya. Cara dia treat abang aku memang mengecik dan menyakitkan hati aku je. Huhuhu. Bila dah semua family member dah approve dia, dia wat hal la pulak. Ayah aku memang langsung tak cerewet lah, er ada jugak cerewet dia. Tapi bila dia treat abang aku macam ‘ni’ memang takde nye kita orang nak sokong lagi. Memang aku berdoa semoga diorang putus la kan.

2 comments:

Kaseh Esmiralda said...

apsal ponteng 15 minit je... apasal tak ponteng terus... hihihi~

bace ayat last tu bunyi mcm x ske dgn awek abang sendiri je...

awk kat UPSI ek... adik sy kat poli tanjung malim... dekat2 je tu... bleh menyinggah... hehehe~

Yong said...

:D:D:Dkan best klo blh n terlalu berani,blh ponteng terus.
:D:D:Dklo kaseh turun sini meh la jenguk, wat date:)):)):))
hmm bkn tak suka sgt,tp bila abang kena main cm 2 mmg kesian jgk. rasa kesian bla dia ajak tunang je dulu tp kena reject,bkn ajak kawin terus pun. npk sgt pompuan tu nak tipu. tau la dia cantik,klo nak pilih len, pilih je,kgn cederakan hati org len.