Wednesday, July 15, 2009

Dalam suka ada duka...(takziah untuk sahabat aku Shafiza)

Aku daftar DPLI hari ni, mak and ayah yang hantar aku. Aku sayang mereka! Thanks coz always love and care and help me. Ye la walaupun tu tanggungjawab diorang tapi aku still terharu, hope so one day aku boleh membalas jasa mereka coz orang selalu cakap susah nak balas jasa orang tua kita ’ ibu bapa boleh jaga anak sampai berbelas-belas orang selama berbelas atau puluh tahun tapi anak yang seramai tu belum tentu dapat menjaga ibu bapa walau tak sampai berpuluh-puluh tahun’. Jangan la aku tergolong dalam golongan anak yang tidak mengenang jasa dan berat tulang. insyaAllah, memang impian aku untuk ’membeli syurga’ buat kedua ibu bapa aku. Harap aku tercapai lah sebelum mereka meninggalkan dunia ni atau sebelum mereka tidak larat lagi. Aku cuba nak bagi sedikit apa yang termampu dibuat aku. Aku amalkan bismillah 21 kali sebelum tido dengan harapan setiap nafas aku, ibu dan bapa aku dapat pahalanya.

Hmm malam hari pendaftaran, jumpa semua geng aku kat sini. Cerita sedih sampai kat telinga aku, kawan baik aku... (tarik nafas panjang...) ayah dia meninggal dunia petang tadi dalam pukul 6.30 petang sebab mengalami sesak nafas. Hmm arwah pakcik memang hisap rokok. Menitik air mata aku mendengarnya. Last aku tengok ayah dia hari tu sihat je.

Masa baca message Sha terus aku ingat ayah aku, aku doakan semoga ayah aku, umurnya panjang. Biarlah aku dapat membalas jasa ibu bapa aku, aku nak beri mereka syurga...

Sedih hati aku bila ingat yang keluarga kawan aku ni tiada ahli lelaki yang lain untuk menolong. Sedih bila ingat kawan aku yang bakal kahwin pada raya kelima nanti tanpa wali ayah. Kepada best friend aku, Shafiza semoga sha tabah menghadapi hidup ni.

Aku harap sangat kepada kaum lelaki terutamanya jangan la merokok, kesian la kat keluarga yang memerlukan korang. Ye la aku tahu korang nak cakap ajal maut kat tangan Tuhan, tapi please berusaha untuk terus hidup sihat, kalau tak sayang diri sendiri tolong la sayang orang yang sayang korang....

No comments: