Tuesday, March 13, 2012

Sebab aku tak dapat nak berbloging...

Ok, ni la yang membuatkan aku stuck tak buat benda lain kalau ada masa lapang. huhuhu..kena abiskan semua ni. Semuanya ada 35biji. Aku dah baca 2 bijik daripada buku-buku tu(al maklum la, aku ambik gambar ni minggu lepas lagi) bila aku baca 2 biji, aku tambah lagi 2 biji yang baru. Hampeh! entah bila aku dapat abiskan semua ni..
Tapi tu la, memang payah kalau ni dah jadi habit kan. Mak aku memang membebel sakan dah pasal buku-buku aku ni. 'Suka sangat baca buku! kalau beli emas dah lama kaya'-antara ayat yang mak aku bagi.hehehe.
Hurm selalunya bila dah lama tinggal,aku akan lagi lama nak sentuh buku-buku ni. Selalunya aku akan buka buku baru beli. Even yang lama tu,dikira masih baru.
Err..sebenarnya masih ada dalam 40bijiknovel yang aku beli tahun lepas dan tak sempat baca. aku tak snap gambar yang tu. malas nak ambik dari rak. Aku buat double susun atas rak tu,sebab tak cukup tempat. kiranya masih ada dalam 70 novel belum baca. huhuhu
Hurm,aku berazam untuk tidak membeli novel terlalu banyak lagi....2 bijik setiap bulan. Boleh ke?(dalam otak ni dok terfikir koleksi novel jane austin yang ada offer kat Popular...oh tidak...sayangnya kalau tak dapat novel-novel tu....)
Penuh satu carpet kecik dengan buku-buku yang belum aku baca ni. 35 bijik suma, aku amik picture ni minggu lepas. so dah baca 2 bijik.
ni kalau kedudukan menegak. 15 melayu, 14 inggeris, 2 manga, 1 motivasi, 2 agama
menambah koleksi buku, padahal yang atas belum lagi abis baca. tapi hehe aku dah abis baca yang kiri tu, esok bukak yg kanan plk.
melayu punya, dah baca yang JODOH ITU MILIK KITA n VERSUS
inggeris punya-lom sempat baca.
ni bahan nak suruh clear otak  n jiwa aku ni sikit

4 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

patut la
dah agak dah
jelezzzzzzzzzzzzzzz
byk novel
if dekat leh tukar2 ekkk

Ad_dEen said...

mak aih byk nya collections...
bleh pinjam bc x..
hehehe

Yong said...

ayu- hehe tu la klo dekat blh tukar2. nak bcerita pun best klo dekat.
addeen- alhamdulillah,hehe byk la jgk. sejak keja,blh la beli byk. klo zaman sek dulu, kena simpan duit makan, nak beli novel pya pasal. n really wish to have your book soon on my shelf. hehe bila kuar nti confirm beli pya.

عبده العمراوى said...


شركة تنظيف خزانات بالقطيف
شركة تنظيف خزانات بالظهران