Tuesday, November 22, 2011

Malaysia Menang!!! Bola sukan sea 2011

Malaysia menang perlawanan bola sukan sea 2011 menentang Indonesia 5-4 di Indonesia. thanks to suma pemain pasukan Malaysia!! terutama sekali Goal Keeper kita Khairul Fahmi Che Mat.Suka sangat sebab dia banyak save bola dari kena sumbat dengan Indonesia.
Ok aku nak ulas pasal mangkuk plastik Diego yang suka sangat buat drama sinetron. Suka sangat buat-buat sakit jatuh. Hadeh aku rasa nak je pijak betul-betul sampai memang rib dia patah.
memang la debaran gila tengok bola kali ni. Banyak sangat masa, sambung-sambung. Dari masa tambahan 3 minit, kemudian kena pulak 30 minit sebab seri 1-1. Pastu penalti. Penalti la yang menyelamatkan Malaysia sebab kita sumbat 4, indonesia 3. Habis game pukul 11.15. huh memang debaran lah. Makcik aku siap kata yang geng sana pakai bomoh jampi serapah suruh pemain kita tak dapat sumbat gol. Akhirnya menang jugak 5-4. Syukur alhamdulillah. Memang la aku gan makcik aku puas dok baca doa suruh menang. Bet 1 Malaysia dok berdoa suruh menang.
Paling best bila gol pertama malaysia pada minit 35, pemain kita sumbat pakai tandukan gaya tido. hahaha really thanks to him sebab still la ingat dan dapat berfikir panjang dan waras tentang cara nak sumbat bola gaya tu time tengah orang himpit gaya tu.
Lawak tak lawak, makcik pakcik aku pakat dok rungsing, kalau malaysia menang pakat risau pemain malaysia gan peminat bola malaysia tak dapat keluar stadium sebab kena tahan gan orang indonesia. Ya la, korang pun tengok berita tadi kan, pasal peminat bola yang ke Indonesia kena tahan oleh peminat fanatik Indonesia.
Oh lupa nak cakap, aku still bercuti ni. Dok lepak umah makcik-makcik aku kat KL ni. So, sesama tengok bola sama diorang. Meriah sangat lah dengan ulasan dari uncle aku. Tiap kali bola hampir nak kena sumbat, suma pakat berdiri. Sampai pakat abih suara suma. hahaha.

No comments: