Tuesday, January 5, 2010

Buat sesuatu seorang diri

So here it goes, petang tadi aku dapat information pasal reunion lecturer Bahasa kat IIC. Reunion kat Hotel Dynasty hari sabtu ni start kul12 hingga 4 petang, bayaran RM50. Aku pakat gan wawa and tommy nak join la nanti. Pergi bank in duit kat tommy suruh bagi kat En. Bad yang uruskan majlis tu. Kalau fikir aku lagi suka balik UKM tapi hmm maybe later la kot balik sana lagi.
Pergi bank in duit pastu, pergi makan kat KFC sesorang. Aku pergi isi minyak kereta. Masa isi minyak, ada budak datang minta derma sambil beli barang. Budak tu dari sekolah apa tah kat Kedah. Kesian jugak dengan dia, mula-mula aku ingat dia pekerja stesen minyak tu, rupa-rupanya student.Aku amik balm untuk RM10. Lepas tu, singgah masjid kejap, masukkan duit kat tabung masjid sempena dapat gaji. Aku nak ikut gaya mak aku, tapi mak aku bukan masukkan sentiasa. Tapi duit gaji abang aku yang pertama mak aku akan masukkan, sebagai tanda kesyukuran dimurahkan rezeki dan ingin berkongsi dengan orang.
Balik bilik, kesian pulak tengok ochin lapar, shery and erin pun. So kitaorang pun pergi makan tomyam kat pekan tanjung Malim. Ni aku sedang kekenyangan. Alhamdulillah....

No comments: