Thursday, January 14, 2010

Jadi babysitter kat Tasik Proton City

Masa derma darah tadi, aku tau la berat aku dah bertambah kembali 3kg. huhuhu. Petang tadi aku ajak la kumz and aisyah join. Diorang just ikut for a walk, tak pe la at least ada jugak diorang join. Kesian kat aisyah, first time jejak kat tasik ni. Aku suka tasik ni sebab dia macam fairy tale land.
Risau takut aku dah kurang stamina sebab lama dah jugak aku tak jogging ni. Dekat 20hari jugak la kot. Masa aku ponteng Christmas ari tu lagi. Tapi alhamudlillah ok jugak la dapat aku lari macam biasa dan buat skipping 350kali. hehehe. Cuma impian nak lari keliling tasik belum tercapai lagi.
Masa last aku dok buat skipping tu, mata aku berpinau jugak la. Selalu steady je aku buat 400-500 kali. Gamaknya sebab aku derma darah, so darah tak cukup nak bawak oksigen ke otak kot. Aku rasa macam nak vomit je, terpaksa la aku berhenti dan duduk je kat situ dalam 10minit.
Cik didi and sham pun datang keliling tasik jugak, jejalan. Kumz, aisyah, didi and sham dok memancing orang hehehe sebab kat tasik ni takleh memancing ikan kot so pancing orang, mengacau orang hehehe. Aku ajak depa main buai. Walaupun tuk kekanak je. dekat pukul 7 pun still kat situ. dalam kul7.10 malam aku nak gerak balik dengan suma, ada budak kecik mintak teman dia.
Daniel, kesian betul memang melampau punya bapak, tinggal anak sesorang kat taman time gelap macam ni. umur dia pun baru 7tahun. Mak dia kerja restaurant. Ayah dia suruh dia nanti sebab nak pergi hantar kawan, padahal muat je kereta viva hitam tu stakat nak muat 2orang kawan dia and daniel ni. memang melampau la. tapi kesian nak tinggal, takut kena culik ke apa ke. hampir-hampir kitaorang nak wat report polis kalau bapak budak ni tak amik lagi pukul8 malam. mujur datang pukul7.45malam, tu pun dah betul-betul gelap, dengan pekerja kilang proton yang bangla dok ulang alik kat situ, memang tak selamat langsung nak tinggal anak sorang-sorang. memang jenis tak sayang anak betul la. Selamat la daniel ni jenis baik,berdikari, berani.huhuhu. mintak jauh dapat suami macam ayah daniel ni. Dah la tu, aku dapat dengar dengan kuat dia marah anak dia pas anak dia masuk kereta. mangkuk punya bapak.!@#$%^ dah la tu tak reti terima kasih kat kitaorang yang meneman anak dia. bukan nak suh belanja makan tapi, kan sedap kalau orang ucap terima kasih sebab tolong kamu.

No comments: