Sunday, May 8, 2011

8TH MAY 2011- HAPPY MOTHER'S DAY!


Happy Mother's Day to you mak! Love you! Puas difikir, apa nak bagi. hmm hope you like my present. Aku memang tak pandai pilih sebab taste aku dengan mak aku amat berbeza. Bila aku kata yang tu cantik, dia akan kata yang tu tak cantik. So aku terpaksa mintak pandangan ayah aku. Thanks mak sebab...sebab yang amat banyak, sampai tak terkira jugak jasa ibu.
Nak tau tak apa aku bagi kat mak aku? hmm benda biasa saja, aku tak tau nak bagi hadiah apa, my colleague suruh aku beli periuk untuk masak tulang dalam masa 10min tu. Tapi aku fikir, aku nak beli something yang mak aku tak perlu share dengan orang lain. Walaupun barang tu simple, biar cuma dia je boleh pakai benda tu. So aku pun pilih nak beli kain je. hmm aku nak beli batik pada mulanya, tapi mak aku tak suka batik. Even aku beli baju batik untuk diri sendiri pun kena kutuk-tak cantik or huh apasal beli batik lagi ni?. So aku dah pening dah naik turun kedai-kedai ni.
Lastly aku call ayah aku suruh tolong pilih kain untuk mak aku. Luckily, colleague ayah aku baru balik dari Gulati's dan banyak bawak kain. So ayah aku pilihkan kat mak aku, warna tanah dia, kuning. hmm aku lagi suka yang warna putih. Tapi hmm mak aku grenti akan setuju dengan pilihan ayah aku punya. So aku pun amik yang tu je wat hadiah hari ibu, even harga dia lagi murah dari periuk canggih yang dicadangkan oleh kawan aku, aku puas hati sebab mak aku tak perlu share it with others. Periuk tu harga RM340, kain aku tu just RM 140 je. hehehe. Jimat jugak tu-untung aku RM200.
Aku amik tak untuk aku? hmm aku jenis tak suka kain nipis ni, kecuali yang amat cantik sahaja. Dan bagi aku yang gulati's even mahal tapi tak cantik, cuma kain dia je best pakai. hehehe. Yang kebanyakkan orang tawarkan kat aku jenis corak serabut kat mata aku. Pastu depa ni suka cari kain yang nipis. Aku bukan ada orang gaji untuk iron baju, nak iron baju yang banyak layer ni jenuh hidup. Dan aku bukan seorang yang sabar juga. So better aku cari kain yang tebal, tak perlu pakai kain pengalas lagi.

No comments: