Saturday, May 14, 2011

Kebanyakan blog tak dapat access pada 13 Mei 2011

ni la rupa dia bila aku nak masuk blog sendiri kelmarin


Kelmarin (bahasa Malaysia betul punya), Semalam (bahasa kebanyakan orang malaysia pakai, tapi tak termasuk kawasan pantai timur dan utara Malaysia) bukan nak cerita pasal tragedi hitam 13 Mei pasal isu rusuhan kaum yang menyebabkan nyawa ramai orang malaysia terkorban tu. Hmm kalau korang belajar subjek Sejarah/ history dengan tekun, grenti dapat tangkap kisah 13 Mei 1969. Kalau isu tu tak tahu, ha belek buku sejarah balik or... alah korang kan pakai internet, so cari je lah 'tragedi 13 Mei 1969, Malaysia'.
Ok cerita asal aku ni adalah pasal kisah kebanyakan blogger tak dapat nak access blog sendiri pada 13 Mei 2011, iaitu kelmarin. Termasuk la aku ni. Cuma boleh masuk blog depan tapi untuk access data or post entry memang tak berjaya. Kalau aku masuk blog blogger lain pun sama, boleh masuk baca tapi tak dapat nak bagi komen.
Ia berlainan dengan masalah penulisan2u hari tu, sebab penulisan2u, memang tak dapat access oleh sesiapa pun kecuali pemiliknya je. Kita ni pulak, boleh baca dari luar, bukan dari kita punya log in.
Seksa jiwa tau. Ye la kan, aku ni memang kerja main blog je. Asal buka lappy aku ni, terus aku blog. Kalau orang lain, buka lappy mereka untuk masuk facebook je. Aku ni pulak facebook pun takde. Sedih dan sadis betul rasa hati semalam. Tak dapat aku nak capai target nak post sehari satu entry. huhuhu.
Tapi hari ni pulak, aku tengok, kebanyakkan blog ada post entry yang sama, aneh ni. Agaknya memang blogger post entry sama or founder blog yang terpasang salah sistem sampai ada entry jadi double?

Ini perasaan aku kelmarin, bila tak dapat nak check blog aku sendiri...
13 Mei 2011 punya feeling...
i miss my blog!! huh what happened now? I can't even enter my own blog. It feels like I lock out of my own home! Sadly when you even need to beg to enter your own house. well not begging actually. hehehe I love to exaggerate. but really I feel so helpless and hopeless when I can't enter my blog. my home sweet home. It is under construction. My home is under construction. I don't even a ask anybody to do that. But yeah, since you live in apartment, you need to accept that your house is cracking up.
I woke up early and switch on my lappy just to see my blog. But when I entered it, this image came out. huhuhu. Rasa macam tak bersemangat. Then I entered few other blogs. Nampaknya they all also have the same fate like mine. Blog cuma boleh dibuka untuk di baca bukan untuk menghantar comment.
Aku terus check till 11.45p.m. really hope that I can post my story for today. I promised myself that I want to post 1 entry everyday. Nampaknya fail pulak nak capai target aku bulan ni.

No comments: