Sunday, May 15, 2011

aku amat sayang sangat dengan buku aku!!! I LOVE MY BOOKS!

Ok, sebenarnya entry kali ni aku memang pernah type. Tapi sebab peristiwa 13 Mei 2011 baru ni, entah kenapa entry yang tajuk ni hilang. Well that okay since I still kept the draft in my head. Maybe it is going to be a bit different but still the gist is still the same.


1/3 dari koleksi buku aku. Rak kiri atas; novel english, malay and religion books. tengah; novel melayu. bawah; novel inggeris. rak kanan atas; buku ilmiah, majalah, agama, buku cerita kanak-kanak. tengah; novel melayu dan inggeris. bawah; puzzle nephew aku, buku respi dan agama.

I love my books so much! amat sayang buku! Itu adalah aku, buku dan aku memang tak dapat dipisahkan. Aku suka membaca, sejak kecik lagi aku suka membaca. So aku amat menghargai buku aku. AKU AMAT MENJAGA BUKU AKU! aku balut buku-buku aku.

buku aku borong kat pesta buku 2011 di Dewan Jubli Perak. Aku habiskan RM270 untuk buku-buku kat sana. hmm ada 4biji buku inggeris yang tak ambil gambar sebab aku tak beli lagi masa aku ambil picture ni.

hmm the problem is when others did not take good care of my books. Sedih tau bila aku nampak buku aku rosak or terconteng. Punya la aku jaga sangat buku aku, tapi orang yang meminjam tak jaga dengan baik.
Satu buku aku yang dah kena conteng cover dia dengan pensil ialah BINI AKU TOMBOY KE? huhuhu aku punya la jaga sangat-sangat buku-buku aku ni. tapi ni pulak nasibnya. Mula-mula aku dapat balik novel tu..I really wish that was not my book. Wish it someone else book. Ada kesan hitam kat tepi cover dia. ada sikit berlipat kat bucu atas buku tu, even dah berbalut tuk cover kesan kotor buku tu, still mata aku yang sayang buku ni boleh detect. huhuhu.

I really wish to buy a lot of books. I want to spend RM 3000 just to buy books. I want to read it till I vomit. hehehe. sengal tul aku kan. tapi tu la wish aku kalau aku ni kaya...nak baca buku sampai muntah.


Kalau boleh jaga la harta orang macam nyawa kita sendiri sebab kita tak tahu kot la orang tu amat sayang harta dia tu kan. Macam aku la, aku amat sayang buku aku. lebih sayang koleksi buku aku lebih dari koleksi aku yang lain tau.
hmm kalau bencana alam tu memang la boleh dimaafkan, tapi kalau takada apa-apa problem, tolong la jaga elok-elok.
pst...aku masih lagi rasa sedih bila koleksi buku anak-anak sidek aku punya kena bantai jadi makanan anai-anai. sampai sekarang ingat lagi. lepas tu, aku ingat lagi buku rujukan Sains Pertanian yang aku punya kena bakar gan mak aku sebab bagi dia buat menyemak sedangkan aku dah abis belajar sekolah. Sedihhhhhhhhhhh....

No comments: