Saturday, September 19, 2009

byk aku shopping!!!!!

Hehehe allowance ada kan so apa lagi aku shopping sakan lah. Bukan untuk aku pun, tapi untuk parents aku. Mak aku tak dak baju raya sebab busy menjaga cucu dia.
So alang-alang aku ada duit ni. Aku beli la baju jubah seluar and jubah cantik gliter-gliter gitu kat mak aku.
Untuk ayah aku pulak, sebab selalunya dia susah nak beli baju (cerewetnye tuhan saja yang tahu!!!) Kalau pergi kedai, dia pilih baju, mengalahkan pompuan pilih baju, tanya pasal baju kat salesgirl tu sampai gamaknye orang tu kalo boleh cakap perasaan dia, 'tak payah le beli pakcik, cerewet beno, letih dah saya jawab soklan pakcik ni. Kalo dapat pelanggan macam pakcik ni gamaknye saya berenti keja dah nanti' hahaha cam tu la gamaknye kata hati salesgirl yang melayan ayah aku. Dia jenis yang nak perfect and everything dia nak specific. Kalo cari baju, mesti dia cakap apa yang dia nak, bila tunjuk, tak berkenan, dia suruh tunjuk yang lain lagi. Selalunya bila shopping gan dia, aku memang pusing kawasan lain. Kekadang sampai lenguh menanti dia memilih, sampai sudah aku ronda 1 shopping complex tu pun belum tentu dia sudah memilih SEHELAI baju!
Jauh aku melencong cerita, so pendek cerita pasal ayah aku, aku beli t-shirt 100% cotton John Master sampai mak aku membebel tengok harga dia. hehehe aku beli harga RM 99. Cerewet beno, amik lah yang ni, 2 pun dia pilih warna sendiri. Dia suka yang nampak bergaya and berjiwa muda.
Mak aku lak, aku belikan la tudung 2 pasang lagi nak kasi matching gan jubah dia, so 1 set hitam gliter and 1 biru nak hijau lazuardi.
Berkenan kat satu handbag ni, dah lama nak bagi hadiah handbag kat mak aku, tiap kali bawak dia, asal mahal sikit dia dah tarik tangan aku pegi. So aku pergi sendiri cari bag tu. Dapat la satu, first tengok pun dah berkenan. Simple je. So aku sambar la satu, RM 299. hehehe terkejut beruk mak aku tengok harga. Mula-mula dapat tu dia sengih happy sebab dia suka bag tu, cantik and simple, sekali tengok harga terus cakap membazir. Bukan apa, aku beli benda yang dia suka and dia akan pakai selalu. Aku happy tengok mak aku suka bag tu..alhamdulillah..aku takut dia tak suka, so nak pergi tukar, tu la yang tak cabut lagi harga dia. Tapi pandai kan aku pilih! hehe puji diri sendiri.

No comments: