Tuesday, September 22, 2009

Cerita raya..si dia muncul..

Bukannya muncul depan mata. Tapi sekadar meluah rasa hati je.
Al- kisah....toibbbbbbbbbbbb...(hehehe)
Hmmm orang pakat hantar wish raya masa hari raya and sebelum raya lagi. Tapi aku ni lain la sikit. Malas nak jammed pack so nanti line clear la sikit. So aku msg la suma rakan taulan termasuk la dia ni.
Hmm selalunya msg fwd je yang bakal dihantar. Tapi hari ni ada acara lain la pulak. Dia wish aku hari raya lah, sebab aku dah send kat dia dah. Bermula la kisah sms ni. Dalam wish raya tu ada la dia meluah rasa rindu. kuikuikui.
Aku sengih baca msg dia. Bukan apa (part dia wat secret cannot be told kat aku, ujung kisah nanti aku cerita)rasa cam tak percaya je lah. Aku tak balas la dia punya rindu, just cakap aku ingat gak la kat dia.
Pernah la jugak kitorang outing sesama dulu. Bercerita kisah masing-masing. Dia suka lagi kat aku sampai la ni (boleh caya ke?). Setiap msg dia mesti ada ayat rindu or sayang or suka or ingat kisah dulu. hehehe.
Nape dia suka aku pada dulu kala? Dia suka prinsip aku, gaya hidup aku, style aku. Aku cakap aku nak tolong family dulu walaupun keluarga aku ni bukan bermasalah sangat tapi tetap bermasalah jugak. Ye la kan hidup tak leh lari dari masalah. Aku jenis suka cari pengalaman, tak reti dok diam sebab aku dibesarkan dengan adik-beradik lelaki so aku terikut-ikut gaya diorang ni. Contohnya, kitaorang macam wajib pulak cari kerja lepas abis exam SPM. Aku rasa tercabar bila abang aku buat sesuatu. So aku lebih independent lah. And aku jugak jenis simple, asal ada je aku dah syukur dah. So aku ni tak la cerewet (kalo cerewet wat la sendiri kawan ooiii, jangan suruh orang lain buat!).
Last part kitorang msg, bila aku dah letih tahap apa dah,nak mandi wlwpun malam sebab berpeluh dah ni layan orang datang. The secret cannot be told yang aku dah tahu aku cakap kat dia
... jeng..jeng..jeng...
Aku cakap la yang aku tahu dia dah kawin and dah ada anak sorang. Aku memang dah lama tahu, sejak sebelum aku konvo lagi. hehehe aku still reply msg dia sebab aku still anggap dia kawan walau dia dah kawin gan orang lain (dulu dia janji nak tunggu aku). Bukan jodoh kitaorang lah nih.
Aku tahu dia kawin dari Aisyah kawan tesl aku tapi aku tak habaq kat dia, takut dia tak puas hati gan Aisyah lak. Dah la Aisyah bakal kawin dalam masa terdekat nih.hehehe. Hmm aisyah kata dia kawin sebab perempuan tu desak sebab perempuan tu dah kerja dah. Tak tau la pulak betul ke tak. Girlfriend dia masa sekolah. Tah la kan, tak berani aku nak tanya si dia lebih-lebih tadi betul ke tak kisah ni.
Tapi dia ada la cerita tadi yang dia gan wife dia dulu pernah la putus sebelum masuk UKM. Sambung balik masa kitaorang sem 4 dah. Apa saja lah. Wlw dia asyik la kata still sayang kat aku, aku tak kan kaco rumah and tangga orang la. So be my friend la ye. Bunyi dia cam ada masalah tapi aku malas nak cakap banyak loo tak elok la cerita pasal keburukan orang nih. Semoga si dia berbahagia. Sekarang jadi cikgu tuisyen kat perak.

No comments: