Saturday, September 5, 2009

Rindu Perpustakaan Tun Seri Lanang...

Yang aku malas nak masuk library coz internet slow and buku kat sini sikit. Huhuhu. Biasa la, aku asal budak UKM. Buku kat UKM memang berlambak sangat sampai aku tak pernah boring dok kat library. Kalau boleh aku nak tido je kat library UKM tu. Hahaha. Aku selalu lepak kat library UKM or we; UKM students call as PTSL stand for Perpustakaan Tun Seri Lanang merupakan library yang mempunyai buku paling banyak di Asia Terenggara. So memang besar lah library ni. Segala buku memang ada, dari novel, majalah hiburan, ilmiah, journal, akhbar baru and lama, online journal, pendek kata suma lah. Sampai budak U lain pun rujuk buku kat PTSL. nak cari buku, cari kat bilik kita pun boleh asal ada internet, or nak book buku online pun boleh je. kalau balik kampung, aku renew buku yang aku pinjam kat kampung je la. asal ada internet. Mudah kan..hehehe.

Aku dulu suka lepak dari pukul8 pagi(berebut dengan pekerja PTSL nak masuk dulu. Hahaha boleh amik aku keja kat situ nih) hingga malam lah dalam kul10.30 aku balik la. time musim exam hingga kul 11 malam, time ni memang kena berebut la cz pakat2 nak study kat library, memang kalau buka kul 8 pagi, kul 7.40 dah kena tercengat dekat depan pintu. Kalau nak imagine, korang imagine pasaraya yang ada SALES! macam tu la students UKM berebut nak masuk library time exam. hahaha. Lawak giler aku tengok. Motor ke kereta ke memang tak dak parking lah. penuh!!!!!

Kalau mood aku baik or ada kerja nak buat, aku lepak till kul 2 pagi kat situ. Ramai je orang melepak kat situ. Suasana memang sentiasa meriah. Memang aku angkut towel and kain sembahyang aku sama la pergi library, bila dah ada kenderaan sendiri, time rajin aku ulang-alik je dari bilik.

Rindu kat UKM...suasana meriah walaupun tengah malam buta. Kalau nak air ada je vending machine kat situ or water cooler. Bawak biskut munchy dari bilik. Hahaha memang aku berkelah sakan kat library.

Kat sini malas nak lepak lama-lama. Buku payah nak jumpa coz semua kena kebas orang sudah...huhuhu. Masa zaman anak aku kot nanti UPSI siapkan kampus utama dia. Chaiyok UPSI! takpe la, nanti aku datang melawat lagi. tempat jatuh lagi dikenang ni kan pula tempat aku mendapatkan ilmu pengetahuan..akan aku ziarah lagi UPSI.

No comments: