Wednesday, June 8, 2011

Bangunan pelik...Sirius Black's house

ni bangunan ke arah Kota Bharu dari Kuala Krai. Bangunan Oren tu pejabat NSTP, tengah tu warung dan hujung tu pulak tempat jual Kereta.


Tiap kali nak balik dari Kota Bharu, grenti aku akan terpandang bangunan ni. Bangunan pelik yang sentiasa membuatkan aku imagine rumah Sirius Black. Kan rumah Sirius Black tu invisible even for wizards because rumah dia di Grimmauld Place, London tu kena conceal daripada pandangan umum. Jadi nombor rumah tu tak wujud dalam peta. Rumah Sirius no. 12, tapi kat taman tu ada no 10,11, terus 13, takde 12, orang fikir pembandaran tersalah daftar nombor rumah. Sebab tu bila tengok je bangunan ni,aku ingat cerita HP tu, cuma bangunan kat bawah ni tak bersambung je.bila tengok bangunan ni, aku teringat cerita Harry Potter, rumah sirius black takde kat tengah2 tu.

Sirius Black tu sapa, aku tak kenal pun?(mesti ada yang tak tahu kan?)
Korang ingat lagi tak cerita Harry Potter? Aku peminat cerita Harry Potter, semua buku Harry Potter aku ada. Baju Harry Potter pun ada, dan malam ni aku tido pakai baju Harry Potter. hehehe. Sirius tu, ayah angkat Harry Potter.
Oh aku dah melencong cerita dah ni, ok korang tengok je lah bangunan ni sendiri. Aku rasa macam kelakar je tengok. Otak aku sentiasa buat spekulasi kenapa tak sambung je terus bangunan ni? Orang tanah kat tengah tu tak nak jual ke? atau dia ni ada magic yang buatkan bangunan dia tak nampak? Tapi ada warung kat tengah-tengah bangunan tu kan. Lawak sebab warung tu diapit dengan bangunan 3tingkat. kenapa la tak sambung je. Dari bina warung, baik bina bangunan, boleh sewakan. Dapat duit lebih.


No comments: