Thursday, June 9, 2011

Rasa nak makan maggi dan minum kopi...

gambar coffee diambil dari http://www.weirdomatic.com

gambarmaggi dicopy dari http://media.nowpublic.com

Malam ni mak aku masak maggi untuk diri dia. Mak aku memang tidak terlalu menjaga kesihatan. Dia akan makan apa saja yang dia nak. Mak akan makan maggi bila dia rasa nak makan. Mak akan minum kopi atau nescafe bila dia nak minum. Selalunya waktu pagi dia minum kopi tu tapi bukan setiap hari. Kadang-kadang aku rasa nak membebel jugak kat mak sebab mak suka makan segala benda yang dia suka. Mak seorang yang mempunyai kesihatan yang amat baik. Mak tiada darah tinggi, kencing manis, sakit jantung atau apa-apa penyakit yang selalu menghinggapi kebanyakan kawan dia.
Selalunya waktu pagi dia akan minum Anlene Gold cuma bila datang gian untuk minum kopi dia akan minum kopi. Kenapa aku tak suka mak minum kopi? kopi sebenarnya tidak baik untuk perempuan. Selain kopi boleh mengurangkan risiko kepada beberapa jenis kanser, ia juga turut menjadi penyebab kepada kanser, terutama sekali kepada perempuan. Kalau nak tau pasal ni, just tanya mr google je ye.
Oh aku sudah melalut kepada kisah kopi pulak. Aku sebenarnya nak cerita, bila terbau maggi yang power tu, teringin jugak rasanya nak makan maggi. Bila aku buka almari tempat simpan barang kering, aku ternampak pulak kopiko 3in1 mak punya. hmm lama aku tak bantai kopi, sejak aku abis UKM dulu, aku memang dah rasa serik kot minum kopi ni. Serik bila ingat seksa aku bila susah nak bernafas/semput, sakit perut, mata rasa berpinar-pinar dan tak boleh nak beri tumpuan or mengingati apa-apa yang aku baca or dengar time minum kopi.
So aku buat tak kopi or maggi? hehehe.. tak..aku tak buat pun. Last sekali aku buat susu dan makan dengan oat. Berjaya aku mengelak dari minum and makan sesuatu yang merbahaya untuk kesihatan aku.

No comments: