Tuesday, June 7, 2011

Pakai tudung pelik...insaflah!


gaya tudung litup didepan, tapi berjuntai kat belakang.

species sama je ni gan yang atas, cuma yang ni biasa kita tengok,sebab tu tak nampak pelik dan nampak cantik.

kalau pun buat rebounding, pakai la tudung yang lebih panjang. bila kurangnya penekanan agama, maka dosa pun dipandang enteng.

Hari ni aku teman mak ke KWSP, dia nak uruskan pasal KWSP dia. So ambil menunggu mak, aku pun nak check caruman aku punya jugak.
Jadi berbarislah aku ikut giliran. Kat depan aku ada dua orang perempuan; emak dan anaknya kot. Best je dok rapat-rapat dan berborak. Oh aku tak kisah pasal mereka berbual mesra.
Cuma rasa kelakar je tengok gaya tudung anaknya tu. Kedua-duanya memakai tudung bersaiz kecil, kalau tak silap aku yang biasa tengok cousin aku yang memakai saiz S, bagi aku tudung mereka mungkin saiz XS(lebih kecil dari S), dua kali tengok macam pakai anak tudung saja. Ibunya memakai tanpa nampak rambut. Tapi anaknya? Korang tengok sendiri la macam mana dalam pictures ni, macam takleh ikat sikit rambut tu. Ambil pakai Handphone je, tak nak bagi diaorang sedar aku ambil gambar mereka.
Gaya yang dipakai budak ni memang kelakar, tapi korang perasan tak, gaya dia ni sama juga dengan orang yang pakai selendang nampak jambul kat depan? Mereka ini sama species je, dua-dua tak menutup aurat secara penuh. Cuma kita biasa tengok yang berjambul, dan kelihatan cantik kan? Tapi aurat terdedah jugak. hampeh! Pakai semata-mata untuk bergaya, bukan kerana mengikut suruhan Allah s.w.t. dan ajaran agama.
Zaman sekarang, tudung masih dipakai macam gaya kurang tamadun. Oh aku tidak bermaksud yang aku cukup betul atau bertudung labuh. Tapi sekurang-kurangnya menutupi rambut dan dada walaupun tidak labuh sampai ke punggung.

2 comments:

Ain Zulaikha said...

yong, hehe baru je update.. susah nak update sekarang ni sebab semester 5 ni mmg busy sangat.. nk blogwalking pun sikit2 je boleh buat.. hehehe..


yup betul, sekarang ni orang bertudung pakai tudung macam tak pakai tudung macam tak reti, mungkin diaorang tak pakai tudung kot, thats why dia orang pakai cam tu je just cukup syarat.. hehehe yang gambar tup mata tu macam kenal je.. kih kih kih


yong, hari tu yong ada tanya pasal tablet kan? yong guna genius.. yang ain punya ni rm160.. ini okey untuk beginner.. yang lain mahal oooooo hehe

Yong said...

yey selamat la murah je. thanks ain. hehehe